Στην
Ιστορία δεν επικρατούν οι καλύτερες θεωρίες. Επικρατούν οι δυναμικότερες
μειοψηφίες που κάνουν την καλύτερη προπαγανδιστική και οργανωτική εργασία.
Η
επαναστατική μάζα ως βασικό στοιχείο κάθε ανατρεπτικής δράσεως πρέπει να μας
απασχολεί εις βάθος. Η ανάλυση της επαναστατικής μάζης με την βοήθεια της πολιτικής
ψυχολογίας θα δώσει λύσεις στα πολύπλοκα προβλήματα που αντιμετωπίζει η
Ελληνική Επανάσταση.
Εκτός
από τα αρνητικώς διακείμενα προς την εξουσία πληθυσμιακά στρώματα, σε κάθε
εποχή υπάρχουν και τα λούμπεν(κακοποιά) πληθυσμιακά στρώματα.
Ο
Γουσταύος Λε Μπόν είχε διαπιστώσει από νωρίς την σημαντική συμβολή του λούμπεν
στοιχείου σε κάθε επανάσταση. Χωρίς αυτό το στοιχείο ουδέποτε θα είχαμε μεγάλες
επαναστάσεις. Αντιθέτως ο Καρλ Μάρξ θεωρούσε το λούμπεν στοιχείο αντιδραστικό,
και ευκόλως εξαγοράσιμο από τις αντεπαναστατικές δυνάμεις.
Η
ανατρεπτική δράση και η επανάσταση είναι κυρίως συναισθηματικά και ψυχολογικά φαινόμενα, και δευτερευόντως
οικονομικά.
Ο
εξαθλιωμένος εργάτης, ο πτωχός διανοούμενος, ο ξεπεσμένος αριστοκράτης, η
παραγνωρισμένη μεγαλοφυία, το παραγκωνισμένο ταλέντο, ο κοινωνικώς
απροσάρμοστος μποέμ, ο άξεστος νεόπλουτος που βρίσκει κλειστές τις πόρτες της
αριστοκρατίας, ο νεαρός πλούσιος κληρονόμος που πάσχει από σύμπλεγμα ενοχής, ο
παραμερισμένος, ο μειονεκτικός, ο ατακτοποίητος, ο ένοχος, ο ανασφαλής, ο
κατατρεγμένος, ο αδικημένος, ο αδύναμος,
άτομα με προσωπικά ελαττώματα όπως ασχήμια ή αναπηρία, άτομα με
υπερβολική ζωτικότητα ή παθολογική δειλία, αποτελούν την εκρηκτική ύλη της
επαναστατικής μάζης, όπως γλαφυρώς αναφέρει ο Γεώργιος Γεωργαλάς στο βιβλίο του
περί Προπαγάνδας.
Όλα
αυτά τα στρώματα ψάχνουν ένα υποκατάστατο δυνάμεως για να ικανοποιήσουν τις
δικές τους φιλοδοξίες. Τις περισσότερες φορές αδιαφορούν για την ιδεολογική
ταυτότητα του ανατρεπτικού κινήματος. Εντάσσονται σε αυτό διότι θέλουν να
πάρουν εκδίκηση εναντίον όσων τους αδίκησαν, πραγματικώς ή φαινομενικώς.
Για
την επαναστατική ηγεσία η γνώση της πολιτικής ψυχολογίας των μαζών και τα
ελατήρια που τις ωθούν σε μαζική δράση, είναι βασικό στοιχείο πολιτικής
καταρτίσεως. Η επαναστατική μάζα δεν ταυτίζεται ιδεολογικώς με την επαναστατική
ηγεσία.
Να
ξεκαθαρίσουμε όμως ότι όσοι ανθρώπινοι χαρακτήρες ανεφέρθησαν ότι ανήκουν στην
επαναστατική μάζα δεν συνεπάγεται ότι ανήκουν στο λούμπεν πληθυσμιακό στοιχείο.
Αλλά διαπιστώνουμε ότι έχουν τον αρνητισμό ενάντια στο καθεστώς σε πρώτη
προτεραιότητα. Επομένως αποτελούν βασικό στοιχείο της εκρηκτικής ύλης για την
Επανάσταση.
Ας
δούμε τώρα το λούμπεν στοιχείο. Ο άγριος λευκός σκίνχεντ προσπαθεί να επιβιώσει
απέναντι στην βία της παγκοσμιοποιήσεως και των λαθρομεταναστών. Και βρίσκει
την λύση στην φυλετική αλληλεγγύη και στην φυλετική βία ενάντια στους ξένους. Κάποιες
φορές αδίκως, με ένα σωρό προβλήματα π.χ. ναρκωτικά. Αλλά μάχεται. Καλλιεργεί διαρκώς
το ένστικτο επιβιώσεως, όπως οι Σπαρτιάτες την Κρυπτεία.
Χωρίς
καθοδήγηση, χωρίς διανοουμένους να τον οργανώσουν και να τον εκπαιδεύσουν, ο
λευκός σκίνχεντ διεξάγει μόνος του ιερό φυλετικό πόλεμο. Συλλαμβάνεται,
φυλακίζεται, αλλά σε σχέση με τον καλλιεργημένο λευκό διανοούμενο που αδιαφορεί
για την επιβίωση της λευκής φυλής και της εργατικής τάξεως, ο αμόρφωτος λευκός
σκίνχεντ προλετάριος ασκεί το βασικό του ένστικτο: Επιβίωση.
Μόνος
απέναντι στο καθεστώς, επιβιώνει παρανομώντας, εκβιάζοντας, εξαπατώντας,
ληστεύοντας. Αλλά μάχεται.
Ηρωικοί
αγωνιστές της λευκής φυλής ψάχνουν απεγνωσμένως διανοουμένους να τους στηρίξουν
στο ιερό αγώνα που διεξάγουν. Τους εγκαταλείπουν οι διανοούμενοι της δικής τους
φυλής, αλλά αυτοί συνεχίζουν μόνοι, απτόητοι, παγεροί, βλοσυροί, αήττητοι.
Το
λούμπεν στοιχείο της αναρχοαριστεράς διαθέτει ανάλογα ψυχολογικά
χαρακτηριστικά. Η ψυχοσύνθεσή του το οδηγεί να απαλλοτριώνει αγαθά από το
καπιταλιστικό σύστημα. Οι αναρχοαριστεροί επιτίθενται με βία και μίσος εναντίον
του καθεστώτος. Συλλαμβάνονται, φυλακίζονται, δραπετεύουν, δολοφονούνται από
τους πραιτωριανούς, αλλά συνεχίζουν τον αντάρτικο αγώνα. Αρνούνται να εργαστούν
ως υπάλληλοι, το θεωρούν μισθωτή σκλαβιά. Αρνούνται να στρατευθούν. Όποτε
συναντήσουν δυνάμεις πραιτωριανών, δεν διστάζουν να συμπλακούν μαζί τους, ακόμη
και με όπλα.
Η
καθεστωτική αριστερά τους αποκαλεί προβοκάτορες και μέλη του παρακράτους. Αλλά
αυτοί συνεχίζουν. Μόνοι, σκληροί, αδυσώπητοι, αδιάλλακτοι μαχητές.
Η
ψυχοσύνθεση και η κοινωνιολογική διαστρωμάτωση αυτών των δύο πολιτικών ομάδων,
εμπεριέχει στοιχεία λούμπεν, χωρίς να σημαίνει ότι γενικεύουμε, ούτε ότι
απαξιώνουμε την δράση τους. Αντιθέτως θεωρούμε ότι αυτά τα στοιχεία θα
αποτελέσουν την εμπροσθοφυλακή της Επαναστάσεως επειδή το πολεμικό τους
ένστικτο είναι ακόμη ζωντανό σε σχέση με τον υπόλοιπο πληθυσμό. Μπορεί να είναι
κοινωνικώς απροσάρμοστοι, αλλά στην συγκεκριμένη περίπτωση λειτουργεί θετικώς
διότι δεν έχουν αφομοιωθεί από το προδοτικό πολιτικό σύστημα.
Η
επαναστατική εμπροσθοφυλακή θα περιλαμβάνει στρατολόγηση από εθνικοσοσιαλιστές,
από χεβυμεταλάδες, whitepower music σκηνή, από σκίνχεντς, από αριστερούς εξτρεμιστές, από
αναρχικούς, από υπόκοσμο, από πρώην δυνάμεις καταδρομών, από παραστρατιωτικές
ομάδες και πολιτοφυλακές, από χούλιγκανς γηπέδων, χάκερς, πρώην και νυν φυλακισμένους,
από κυνηγούς, από λούμπεν προλεταριάτο, από γυμναστές πολεμικών τεχνών, από
λαθρεμπόρους κάθε είδους, από άτομα με εγωιστικά μιμήδια.
Και πάλι ξεκαθαρίζουμε ότι δεν τίθεται ζήτημα ομαδοποιήσεως όλων αυτών των χαρακτήρων κάτω από μία ταμπέλα. Δεν κάνουμε ηθική αξιολόγηση.
Και πάλι ξεκαθαρίζουμε ότι δεν τίθεται ζήτημα ομαδοποιήσεως όλων αυτών των χαρακτήρων κάτω από μία ταμπέλα. Δεν κάνουμε ηθική αξιολόγηση.
Στο
βιβλίο του «η ψυχολογία των όχλων» ο Γουσταύος Λε Μπόν διαπιστώνει ότι στην
μαζική επαναστατική δράση ο χειρότερος κακοποιός μπορεί να αλλάξει ψυχολογικά
χαρακτηριστικά, και να αναδειχθεί σε ηρωικό πατριώτη επαναστάτη. Και το
αντίστροφο. Ο καλύτερος άνθρωπος μέσα σε ένα μαζικό παραλήρημα μπορεί να γίνει
ο χειρότερος κακοποιός.
Χρέος
της επαναστατικής ηγεσίας είναι να καθοδηγεί το ανατρεπτικό κίνημα κατά τέτοιο
τρόπο ώστε τα λούμπεν στοιχεία να αλλάξουν συμπεριφορά λαμβάνοντας μέρος στην
μαζική δράση, προκειμένου να ηγηθούν των συγκρούσεων με το κατοχικό καθεστώς
διατηρώντας με την αυτοθυσία τους την συνοχή του Επαναστατημένου Λαού στις πιό
δύσκολες συγκρούσεις που μας περιμένουν.
Για
να επιτευχθεί η ψυχολογική μεταστροφή και η στρατολόγηση της επαναστατικής
μάζης, η επαναστατική ηγεσία πρέπει να επιβάλλει κανόνες συνοχής μεταξύ
συμμάχων και διαφοροποιήσεως από τους εχθρούς: ξεχωριστή και ομοιογενής
ενδυματολογική εμφάνιση με αρχαία σύμβολα, δικό μας ληξιαρχείο, καμμία πληρωμή
φόρων, δική μας υπηρεσία ασφαλείας, νόμοι φρατρίας, σκληρή εξωδικαστική τιμωρία
πολιτικών αντιπάλων, σε κάθε πόλη ή χωριό που ελέγχουμε επιβάλλουμε την δική
μας νομοθεσία, τελετουργικά διελεύσεως, τιμωρία όσων καταδίδουν συμμάχους στην
εφορία/αστυνομία.
Η
επαναστατική μάζα και τα λούμπεν στοιχεία έχουν ιδιαίτερη ψυχοσύνθεση, και
απαιτείται ιδιαίτερη προσοχή στον τρόπο καθοδηγήσεως αυτών των πληθυσμιακών
στρωμάτων. Αλλά χωρίς αυτά τα στρώματα δεν πρόκειται να συγκροτηθεί ισχυρός
επαναστατικός τρόπος έτοιμος να πολεμήσει μέχρι θανάτου για την Ελευθερία.
Τα
μετριοπαθή και συντηρητικά πληθυσμιακά στρώματα, οι νομοταγείς πολίτες, οι
νοικοκυραίοι, οι καταστηματάρχες, οι ελεύθεροι επαγγελματίες, οι υπάλληλοι, οι
αγανακτισμένοι, οι απολυμένοι, οι δυσαρεστημένοι υπάλληλοι των σωμάτων
ασφαλείας, οι γενικώς και αορίστως πολιτικοποιημένοι, δεν πρόκειται να
ξεκινήσουν την εξέγερση. Θα την ακολουθήσουν αφού διαπιστώσουν πιθανότητες
επιτυχίας.
Σπανίως
οι διανοούμενοι είναι πραγματικοί επαναστάτες. Και ακόμη σπανιότερα καθοδηγούν
μία επανάσταση. Τις μεγάλες επαναστατικές αλλαγές τις ξεκινούν πάντοτε τα
ριψοκίνδυνα κοινωνικά στοιχεία και οι προσωπικότητες που δεν τα πάνε καλά με
τον νόμο.
Ιφικράτης
Αμυράς
http://iphicratisamyras.blogspot.com
διανοουμενοι υπαρχουν.το κατεστημενο των δηθεν προοδευτικων που ταχα πολεμανε το συντηρητικο κατεστημενο,δεν προκειται να αφησει νεους αξιους διανοουμενους αντικαθεστωτικους να βγουν στην επιφανεια,γιατι ετσι θα χασουν τη θεση που τους εξασφαλιζει η αναξιοκρατια της μεταπολιτευσης.
ReplyDeleteμη ξεχναμε πως η πνευματικη χρεοκοπια προηγηθηκε της οικονομικης,ακριβως απο τους αυτοπροσδιοριζομενους ως προοδευτικους θεματοφυλακες της πνευματικης μας υποστασης