Το Ιράν δέχθηκε νέες απειλές από τον Τράμπ εν μέσω διαπραγματεύσεων στην
Ελβετία. Μάλιστα ο Τράμπ απείλησε τους Ιρανούς διαπραγματευτές ότι δεν θα
γυρίσουν πίσω ζωντανοί αν δεν αποδεχτούν την συμφωνία.
Το Ιράν επιμένει στην κατάπαυση του πυρός στον Λίβανο, αλλά έχει αφήσει εκτός συμφωνίας την Γάζα και την Δυτική Όχθη. Εφ' όσον ο Τράμπ δεν μπορεί ή δεν θέλει να επιβάλει κατάπαυση πυρός στο Ισραήλ, το Ιράν πρέπει να θέσει ζήτημα Γάζας διευρύνοντας το μέτωπο των απαιτήσεών του.
.............................
Κάποιοι χάρηκαν προώρως με το μνημόνιο κατανοήσεως μεταξύ ΗΠΑ και Ιράν,
θεωρώντας ότι η πολεμική κατάσταση εξομαλύνεται.
Εκτός από το Ισραήλ που προσπαθεί να εκτροχιάσει την συμφωνία, ο Τράμπ προβάλλει νέους όρους που δεν εμπεριέχοντο στο αρχικό μνημόνιο. Είτε διότι δέχεται σοβαρότατες επικρίσεις από τους νεοσυντηρητικούς για απαράδεκτες υποχωρήσεις έναντι του Ιράν, είτε διότι λόγω κυκλοθυμικής συμπεριφοράς θεωρεί ότι ξαναήρθε η ώρα να παραστήσει τον σκληρό ηγέτη.
Τίποτε δεν έχει συμφωνηθεί. Η διπλωματική οδός δεν μπορεί να εξασφαλίσει ότι δεν θα ξαναρχίσουν οι εχθροπραξίες. Ο Τράμπ είτε λόγω απειρίας, είτε λόγω εξωτερικών πιέσεων είναι εγγενώς ασταθής. Οι επιλογές του αλλάζουν συνεχώς χωρίς νόημα και σχέδιο.
No comments:
Post a Comment